6 Eylül 2010 Pazartesi

WD 3,5" 1TB My Book Essential USB 2.0 Harici Disk


Tekrar Merhaba:)
Bu aralar hepimizin artan internet hızlarıyla birlikte, 8 mbit ADSL, 16/32 mbit VDSL ve 100mbit'e kadar fiberoptik internet, internetten film, müzik, belgesel indirme oranlarımız arttı.
Haliyle bilgisayarımızda ihtiyaç duyduğumuz depolama alanları da artış gösterdi.

Özellikle indirdiğiniz şeyleri izledikten sonra silmeyip arşivleme yoluna gidenlerdenseniz, ki ben onlardan biriyim:), ciddi depolama alanına ihtiyacınız var demektir. Bu soruna yaratabileceğimiz en basit, ucuz ve mantıklı çözüm ise harici depolama aygıtlarını kullanmak.

Ben 2008 yılının başında Piyade Okulu'ndan ayrılmadan arkadaşlardaki film ve belge arşivlerini kendime de alabilmek için bir tane 500 GB WD E-Sata/USB 2.0 harici harddisk almıştım, ki iyi ki almışım şuan E-Sata'lı modellerde fiyat çok yükseliyor, hatta 2'ye katlıyor. Zaman içerisinde o doldu, şuan kullandığım dizüstü bilgisayarımın 480 GB harddiski de dolunca indirdiklerimi kaydebilmek için sürekli birşeyler silmek zorunda kalmaya başladım. 

Anladım ki yeni bir depolama alanı yaratmadan bu soruna çözüm bulamayacağım. Tam bu sırada Vatan Bilgisayar'ın internetten alımlarda düzenlediği kampanya sayesinde 1 TB WD USB 2.0 harici harddiski 139 liraya alma fırsayı yakalayınca siparişimi verdim. Ürün UPS kargonun İzmir ana deposunda 1 gün boşu boşuna beklediği için 2 gün sonra elime ulaştı.

Çok sağlam ve şık bir kutuda gelen ürünün kutusundan adaptör, USB ara kablo, harici harddisk ve diğer kullanıcı belgeleri çıkıyor.


Dış yüzeyi gayet kaliteli görünen parlak bir plastikten yapılmış. İlk etapta sizi etkilese de elinize aldığınız anda toza karşı ne kadar hassas olduğunu anlayacaksınız.


Daha önce aldığım E-Sata'lı diski zamanında XP kurulu dizüstü bilgisayarımda kullandığım için dosya sistemi FAT32 olarak kalmış. İçindekileri silmeden NTFS'ye çevirmenin bir yolunu bulamamıştım. FAT32 olunca indirdiğiniz HD Filmler gibi büyük dosyaları ne yazık ki harddiskinize atamıyorsunuz. Uzun zamandır E-Sata'lı diski boşaltacak başka bir disk arıyordum, 1TB disk tam burada imdadıma yetişti işte:) Eski diskin içeriğini yenisine atmak için orta boyutta (20 GB civarı bir dosyayla deneme yaptım ve 13/16 MB arası yazma hızı olduğunu gördüm. Bu hızla 500 GB diski boşaltmak çok zaman alacağından alternatif yollar ararken Teracopy programını buldum. İndirmek için  Tıklayınız.



Bu sayede 13/16 MB arası olan yazma hızımı 26 MB civarına çıkardım ki işimi yarıya indirdi. Teracopy kes ve kopyala komutlarında devreye giriyor ve işlemi kendi üzerinden yaparak yazım hızını arttıryor. İsterseniz hedef klasörü seçtikten sonra sürükle/bırak şeklinde de taşıma yapabilirsiniz. Taşıma veya kopyalama anında "Pause" özelliğinin olması da ayrı bir avantaj.Bu yolla eski harddiskteki herşeyi yeniye attıktan sonra eskisini NTFS olacak şekilde formatladım ve bilgisayardan atarken uzun sürebileceğini düşündüğüm HD film arşivini E-Sata'dan dolayı hızlı olan eskiye atmaya karar verdim. Sonunda bilgisayardaki önemli dosyalarımı, kullanım sıklığımı ve dosyaların boyutlarını göz önünde bulundurarak 2 harddisk arasında paylaştırdım.

Tabi 1 TB gibi büyük depolama alanı olan harddisk'lerde fiyat avantajı için E-Sata koymayışları büyük dosyaları atarken ne yazık ki bize uzun bekleme zamanları olarak geri dönüyor. 

Neden elimde 1 tane adaptörlü ve masaüstü tipi harici harddisk varken ikincisini de tak kullan değil de yine masaüstü tipi aldığıma gelince, benim için önemli olan uygun fiyata daha fazla depolama alanı sağlayabilmek. Taşınabilir olması çok önemli değil. Çünkü zaten dizüstü bilgisayarım 17,1" ekran olduğundan sırt çantasında taşıyorum, herhangi bir yere götürmek istersem harddiski de adaptörüyle birlikte çantaya koyar götürürüm diye düşündüm. Adaptörsüz modellerde aynı fiyata 320 GB, en fazla 500 GB alabilecekken, bu yolla 1 TB ürün aldım. Tabi bunda yakaladığım kampanyanın da etkisi var.


Ürünü bilgisayara tanıtmanıza gerek yok, USB'den bağladığınız anda kullanabilirsiniz. Kullanım esnasında sessiz, çok fazla ısınmıyor ama yine de hava sirkülasyonu olan bir yerde kullanmanız verimini arttıracaktır.


Takınca otomatik açılan WD Smartware programı size otomatik yedekleme yapma, şifre koyma gibi özellikler sağlasa da bu tip programları çok işlevsel bulmadığımdan ben kurmadım.


Sonuç olarak:

Kaliteli ama toz ve leke tutan bir malzemeden yapılmış dış kutu şık duruyor. Benim gibi toz konusunda takıntılıysanız sık sık silmeniz gerekebilir.

7200 devir bu ürünün E-Sata'lı olmayışı büyük eksiklik.  5400 devir E-Sata'lı modellerin Teracopy gibi bir programa ihtiyaç duymadan 45/60 mb arası hızlarda yazdığını düşünürsek, USB 2.0 bağlantının ne kadar yavaş kaldığı daha net anlaşılabilir. Ama fiyatı sayesinde bu eksiğini çok hissettirmiyor.

Prize bağımlı yapısı ve büyük olması, standart dizüstü bilgisayar çantalarında taşınmasını zorlaştırıyor fakat "Taşımak gibi bir derdim yok, alır evimde masaüstünde yedekleme için kullanırım." diyorsanız tam size göre. Çünkü neredeyse 500GB fiyatına 1 TB depolama alanınız oluyor.

İçinden çıkan program vasıtasıyla tek tuş yedekleme yapabilir, 256 bit'e kadar şifreleme ile dosylarınızı koruyabilirsiniz.

Sessiz ve az ısınan yapısıyla problemsiz çalışıyor. Kullanılmadığında uyku moduna geçebiliyor, isterseniz arkasındaki tuş vasıtasıyla elle kapanabiliyor.




6 yorum:

  1. Bu arada harici harddiskleri E-Sata kablosuyla bağladığınızda bilgisayar ilk açılışta 40-45 sn fazladan bekliyor, bunu engellemek için harici harddiski bilgisayardan önce açın. ;)
    Bu sayede beklemezsiniz:)

    YanıtlaSil
  2. Emre TINAZTEPE6 Eylül 2010 12:11

    Eline sağlık umut,güzel olmuş. TeraCOPY'nin bir özelliği de,normal dosya kopyalamada sık karşılaşılan 'dosya okunamıyor' hatalarında otomatik olarak sonraki dosyaya geçilebilmesidir. Ayrıca varsayılan dosya kopyalayıcıyı değiştirerek işletim sistemine entegre olur... Veri kopyalama konusunda daha fazla sürat elde etmek içinse, 'SECTOR copy' programlarını tavsiye ederim. Bunlar Disk metadata ve mft'leriyle uğraşmadan direk olarak sectorleri kopyalarlar... Dönüşte bir tane de ben alıcam ama PARANOYAKLIĞIM , RAID sürücü al diyor? Napıyım bilemedim? Tekrar eline sağlık umut. Beslemeler'e kaydettim bloğu.

    YanıtlaSil
  3. Emre'cim benim tercihim daha çok fiyat/kalite oranın yüksekliği ve kullanım amacıma uygunluğu yüzünden bu yönde oldu. Çok para vermeden işimi göreceğim birşey lazımdı, kampanya dolayısıyla 139 liraya aldım çok temiz oldu:) Zaten diğeri E-Sata'lı olduğundan bunun sadece USB olmasını çok dert etmedim:)
    SectorCopy ismi biraz sakat yanlış şeyleri kopyalamasın kardeşim?:)
    RAID olayı beni aşar, baksana E-Sata'lar bile 400 liradan başlıyor. Ben zamanında normalden 15-20 lira fazlasına E-Sata almıştım.
    Bu arada yorumların için teşekkür ederim;)

    YanıtlaSil
  4. Sector :) unutmuşum ya ben onu:) şimdi dank etti. O zaman ben de 1TB'a dalarım. Korkudan, yazdığım kodları 3 flash'a gunluk yedek alıyorum. Bana da bir yedek lazım... 1 ve0 varsa tehlike var demektir...

    YanıtlaSil
  5. bu ürüne gözüm kapalı 9 veririm 10 üzerinden;) zaten HDD dediğinde akla iki marka geliyor WD ve Seagate. yeni yeni samsung adını duyuruyor.bende ufak bi katkı olsun diye kendi kullandıklarımı anlatayım burda.2 sene önce aldığım 1TB Maxtor için 8/10 performans notu verebilirim.32MB cache bellek 7200rpm powered by seagate olan iyi bi HDD tabi biraz hacimli:) diğeri 1.5 TB XS. XSmart yerli bir firma.içinde samsung e-satalı HDD var. fiyat performans açısından 7/10 verebileceğim kadar da beni şaşırtan bi alet oldu çünkü bu HDD yi 160 liraya aldım 6 ay önce.umarım bi nebze olsun katkım olmuştur.sevgilerle error inside :)

    YanıtlaSil
  6. Katkılar için teşekkürler, sizin tacrübelerinizi de bekliyorum sürekli:)

    YanıtlaSil