12 Kasım 2010 Cuma

Turqs Hoodie

Hepinize tekrar merhaba!
Durun siz söylemeden ben hemen açıklayayım, başlığa "Hoodie" yazmaktan ben de memnun değilim. Ama diğer türlü başlık "Turqs Kapşonlu Uzun Kollu Tişört" gibi "Çok oturgaçlı götürgeç" tarzında birşey olacaktı, ondan kısa tutmak adına "Hoodie" yazdım geçtim..

Ürünü tanıtmaya başlamadan önce hemen Turqs markasına değinmek istiyorum. Turqs projesi İzmir'li iki girişimci olan Enis Şengül ve Gökhan Peksarı'nın Kültür Bakanlığı'nın bir projesinde yer almasıyla başlıyor. Milli mirasımızı tekrar hatırlamamızı sağlayacak desenlerle ürünlerine hayat veriyorlar. Kurdukları KÖK-N Tasarım şirketi bir çok markayı içeriyor. Bütün marklarının Markafoni'de satışı olduğundan zaten BURAYA bakınca göreceğiniz markalar oldukça tanıdık gelecek. :)


Ürünümüze gelecek olursak:) Ben daha önce Turqs'un markafoni'deki kampanyalarından bir tane "Çift Semazen" bir tane de "Efe" Tişörtü almıştım. Genel olarak onlardan memnundum. Kışın yaklaşmasıyla beraber son kampanyalarından önceden beri çok hoşuma giden Hezarfen Ahmet Çelebi modelini almaya karar verdim. Siparişimi verdim, ürün yine her zamanki gibi şık bir kutuda geldi. 


Ürün 1632'de Hezarfen Ahmet Çelebi'nin lodoslu bir günde Galata Kulesi'nden Üsküdar Doğancılar'a olan uçuşunu* simgeleyen oldukça şık ve olanları kapattıktan sonra hala bir uçak fabrikası olmayan ülkemiz için de taa 400 yıl önce atalarımızın neler düşündüğünü/yapabildiğini göstermesi açısından şık olduğu kadar da  manidar bir tasarıma sahip. Burada bir konuya değinmeden geçemeyeceğim. Çanta'da olan baskıda Galata ve Hezarfen aynı desende yer alırken kıyafetlere gelince iki desen ayrı ayrı kullanılmış. Keşke Galata tam değilse bile şuan olduğundan biraz daha fazla görünüyor olsaydı.


Kumaşı oldukça kaliteli, hatta itiraf edeyim gelmesini beklediğimden daha kaliteli. Tişörtleri hep Large alıyordum ama malum "köfteler" problemlerimden dolayı kenarları yapışıyor diye bu sefer XLarge seçim yaptım. Genel olarak Turqs markasının ürünleri dar kesime benziyor, ondan seçim yaparken iyice rahat olsun diyorsanız normalde kullandığınızın bir üst bedenini de seçebilirsiniz.. Kapşon yüksek boğazlı ve içten de kapatılmış böylece hem şık hem de kumaşın iç kısımlarındaki tüylerden koruyan bir tasarımı olmuş.


İlk fotoğraftan da görebileceğiniz üzere ürünün lastikli kısımları oldukça geniş tutulmuş ve bence güzel görünüyor. Ayrıca iki yanında elastik şeritler kullanılmış. Bu hem alışılmışın ötesinde bir tasarım, hem de benim gibi köfteleri olanlara normalin ötesinde bir rahatlık sağlıyor:) Ürünümüzün arka tarafı düz beyaz herhangi bir baskı bulunmuyor. Ben 15 ay tiört baskılarına kalıp üreten bir şirkete ortaklık yaptım. Ondan işin baskı kısmını yeterince bilen biri olarak baskının gerçekten güzel olduğunu söyleyebilirim. Tramları oldukça güzel açılmış ve bu tarz elastik kumaşlara baskı yapmak genelde zor olmasına rağmen baskı oldukça kaliteli. 


Şimdi iki tane öneri getirmek istiyorum. Bunlardan birincisi bu tarz ürünlerde alışık olduğumuz kanguru ceplerin olmayışıyla ilgili. Önündeki desen çok büyük olduğundan cep konmamış diyebilirsiniz. Ama üstteki örnek gibi dikili mala baskı yapmak da mümkün. Ama iki ürünün kumaşlarını karşılaştırdığımda üstteki Nike Celtic'in kumaşı daha ince ve daha az esnek, bu yüzden ona basmak daha kolay. Turqs'un kullandığı kumaş oldukça pofuduk ve elastik, bu yüzden cep dikiliyken baskı denenmiş ve sonuç beğenilmemiş de olabilir.


İkincisi de nakış ile ilgili. Ben tarz olarak nakışla baskının iç içe olduğu ürünlerden hoşlanıyorum. Bu kadar güzel bir üründe de kol ağzı, sırttaki etiket dikişinin ortası veya en azından şuan baskının sağ altında kalan Turqs logosu şık bir nakışla ortaya çıkarılabilirdi diye düşünüyorum. Üstteki örnekte ne kadar hoş olduğunu görebilirsiniz. Ürün beyaz olduğundan çok net ve güzel görünürdü diye düşünüyorum.

SONUÇ OLARAK:

Turqs markası "Mirasın Üzerine Sinsin-Let Heritage Surrond You" sloganıyla çıktığı yolda emin ve başarılı adınlarla ilermeye devam ediyor. Değişik markalar altında taklitlerini yaptıklarını görüyorum. Her şeyin taklidi aslını yüceltir. Baskı sektöründe olduğum dönemde o kadar anlamsız, o kadar saçma desenler, hiçbir mantık içermeyen İngilizce kelimelerden oluşan cümleler gördüm ki, şimdi Turqs'un oturtmaya çalıştığı mantığı heyecanla takip ediyorum. Ürünün normal satış fiyatı 99 lira. Ama ben özel alışveriş kulubü Markafoni sayesinde 49 liraya aldım. Şuan Nike Hoodie'lerin 109 Lira'dan başlayan fiyatlarla satıldığını düşünürseniz, kalite olarak onlardan hiçbir eksiği olmayan bu "yerli" markanın ürününü de mevsim sonu olmamasına rağmen mevsim sonu fiyatından aldığımı görebilirsiniz. Markafoni davetiye ile üye alan bir kulüp olduğundan siz de bu seçkin kulübe katılmak istiyorsanız sayfanın yanındaki veya altındaki linke tıklayarak hemen davetiyenizi alabilirsiniz. Gerek baskı kalitesi gerek misyonu açısından bu tip markaları desteklememiz gerektiğini düşünüyorum. Bu yüzden de ister http://www.turqs.com/ üzerinden direk alışveriş yapın, ister markafoni'de kampanya açmalarını bekleyin ama ne olursa olsun bu tip girişimlere destek verin.

Markafoni yetkilerine de ufak bir not düşmek istiyorum. Acilen Yurtiçi Kargo'dan başka bir firmayla daha anlaşma imzalayıp, iki şirket arasından seçimi müşteriye bırakmaları gerekiyor. Bendeistiyorum.com'a 3 liraya kargo fırsatı sunan UPS olabilir mesela. Çünkü 3 siparşim de kargoya verildikten sonra oldukça geç elime ulaştı. Yurtiçi Kargo  Güzelyalı Şubesi insana saç baş yolduruyor.

*Hezarfen Ahmet Çelebi için:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder